Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 14, Puenta la Reina, Spanje

Sms 14.24 uur: Don Bernardo heeft na het nuttigen van een cafe con leche con hielo zijn entree genomen in een van zijn vaste buiten verblijven

Om 6.45 uur heeft Bernhard zijn derrière geplaatst in het zadel van zijn nobele Orbea en begon aan de klim (met ook afdalingen) van 27 km. Af en toe stopte hij voor een banaantje of een foto. Het is een behoorlijk pittige klim maar hij is toch in 2.45 uur omhoog gekacheld! Toch knap van onze ouwe Don Bernardo!

Op de weg omhoog kwam hij weer niemand tegen en dacht waar zijn al die gasten?

Maar een stukje verder op zag hij dan eindelijk andere fietsers, met een karretje. Hij zette de achtervolging in, maar passeerde op dat moment net een barretje! Het kopje thee was toch belangrijker dan een babbeltje.

Verder In de afdaling begon hij al een lichte hoofdpijn te krijgen maar negeerde het. Hij kwam ondertussen door een prachtig dal waar een riviertje door stroomt! Zie de foto's.

Een stuk verderop kwam hij in een klim weer 2 fietsers, een echtpaar, tegen. Hij riep, ik wacht boven op jullie! De mensen kwamen uit Oostende en waren op 2 juni vertrokken en fietste op hun gemakje naar SdC. Even een babbeltje gemaakt en toen is hij weer verder gegaan! Inmiddels werd zijn hoofdpijn erger.

Toen hij in puenta la Reina aankwam heeft hij eerst een café con leche con hielo gedronken! Eindelijk weer, het is altijd fijn om weer Spanje binnen te komen!! En heeft een toeristen paella naar binnen gewerkt! Het was warm, en verder niet te vreten! Hahaha

Daarna heeft hij zijn intrek genomen is zijn gebruikelijk hotel. De gastvrouw herkende hem meteen!

Hij heeft een halve zetpil genomen tegen zijn inmiddels zware migraine aanval en is even gaan liggen. Dit werkte niet! Hij was te ver doorgegaan, dan toch maar nog een genomen en is gaan slapen tot 5 uur! Net ontvingen we een berichtje dat het over was en dat hij weer babbels had! Gelukkig! Hij gaat zo eten en nog wat boodschappen doen en dan lekker vroeg zijn mandje in!