Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 10, 126km. Louchats

Man en Paard rukken hooi uit de ruif in Louchats, 126 km.

Bernhard kon vanmorgen pas rond 6.30 vertrekken, hij kon niet eerder uit het Hotel. Hij is met droog weer vertrokken en begon gelijk met een flinke klim maar volgens hem doet Orbea (zijn fiets) het werk...

De zonnebloemvelden maakte langzaam plaats voor loofbossen, waar de oude bomen blijven liggen en zorgen voor een zeer gevarieerde natuur.

Vervolgens maakte de loofbomen plaats voor eikenbomen en Bernhard dacht bij zichzelf, dat hij op al die ritten nog nooit een Wild Zwijn had gezien en meneer fietst zo'n 600 mtr. verder en wat ziet hij..... Juist een Wild zwijn!! Gewoon langs de weg!! Hij heeft zeker nog een kilometer met een big SMILE op zijn gezicht verder gefietst, ondanks de regen, wat inmiddels weer begonnen was!

De natuur wisseld zich hier af met bossen en visvijfers, welke de vroegere ridders hebben aangelegd om altijd te zijn voorzien van verse vis.

Vorig jaar heeft Bernhard de richting moeten vragen aan een oud mannetje/boertje.. En wie ziet hij even verder op lopen met een Giek op zijn schouder? Precies, het oude mannetje!! LACHEN!!

Hij riep nog even heel hard, hier moet ik rechts he?? En het mannetje antwoorde positief en herkende hem ook daadwerkelijk!!

In St. Emilion (een zeer bekende wijnstreek) heeft hij lekker thee gedronken en gelunched met Ham, salade, kip met rijst.

Achter het plaatsje Cadilac, kwam hij Steve weer tegen, de Gentenaar die hij bijna elke dag wel even tegen komt. Steve had een lekke band en een kapotte spaak! Hij had nog nooit van zijn leven een band geplakt, dus die stond een partij te klooien!!

Bernhard heeft hem geholpen zijn band te plakken en heeft hem een halve pak babydoekjes gegeven want die arme Steve zag er niet uit!

Na Cadilac is Berhard Les Landes binnen gereden! Hij vind het een prachtig gebied! Al heb ik het zelf vorig als zwaar BORING ervaren... Maarja ik was met de auto.. hahaha

Toen Bernhard in Louchats aankwam heeft hij zijn intrek genomen in hetzelfde hotel! De Madame achter de balie begon te ratelen in het Frans en hij begreep er geen snars van! Een aardige Fransman heeft het voor hem vertaald en ze wilde weten of hij nou echt zelfde fietser was als voorgaande jaren?? Ze herkende hem dus! Altijd leuk!

In Louchats kwam Bernhard Steve weer tegen en die had op zijn geplakte band net 2km kunnen fietsen en is daarna 7 km. gaan lopen tot hij een fietsenmaker had gevonden! Die heeft gelukkig voor hem de boel kunnen repareren.

Het was een voor bernhard vandaag een leuke rit vol herkenning, ondanks het natte pak!

Morgen meer! Tot dan!

Ben

Hoi Bernard

Tot ziens ik hoop dat je veilig straks weer thuis komt en hoop je dan weer te zien. Ik hoop dat je mooi weer hebt en dat je lekker bruin thuis komt. De foto's zou ik dan ook graag willen zien.
Groetjes Ben (van Vanessa haar werk)

bernhard

Dank je wel Ben! En de foto's laat ik je zeker zien!

Groetjes

Bernhard