Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 11, 121 km, Dax

Met de wind in de grote paardenpoepert, in no time door Les Landes.. Paard staat met rokende hoeven te koelen in een trog bier in Dax.

Sms-je van 13.11 uur.

Bernhard had zich vanmorgen verslapen doordat hij slecht geslapen had. Hij had migraine en last van klagende Duitsers, die klaagde over het Hotel. Het Hotel is een sober maar schoon Hotel met een algemene douche! Het eten is goed en het bier is koud, dus goed genoeg voor Pelgrim Bernhard. Maar de Duitsers waren het daar niet mee eens..

Wink

Vanmorgen is Bernhard met extra veel lawaai vertrokken.. Jullie mij wakker houden de hele nacht, ik jullie wakker maken.. hahahaha de vuilak!

Toen hij vanmorgen op zijn edele Orbea stapte was het mistig en zijn brilleglazen werden melkglazen. Dat maakte hem allemaal niet uit want hij had een stevige wind in de rug, of poeperd zoals hij dat zegt! Met een geschatte snelheid van 30 km. p.u. richting Dax.

Hij fietste vandaag dus door Les Landes, waar het landschap zich afwisselde met gerooide loofbomen en vers aangeplante boompjes.

In Moustey staat tegen over de kerk een paal met daarop geschreven, 1000 km tot Santiago! In Moustey staat ook klein pelgrims kerkje uit de 13e/14e eeuw, wat vroeger onderdak bood aan pelgrims. Het bezit een zeer karkakteristiek open klokkentorentje met een houten uitbouw,

Steven (de Gentenaar) is Bernhard vandaag niet meer tegen gekomen, dat zal morgen wel weer gebeuren.

In Onesse-et-Laharie heeft Bernhard een lekker kopje thee gedronken en gelunched, bij de vieze barman die vorig jaar tijdens het bereiden van Bernhards zijn Luch rustig de korsten van zijn benen stond te krabben.. IEUW!! Hij herkende Bernhard wel.. Ik hoop voor Bernhard dat zijn lunch korst vrij is geweest.... bah!

Verder heeft hij vandaag weinig pelgrims gezien alleen een vosje onderweg!

Hij is dus rond 1 uur Dax binnen gereden en zit weer in hetzelfde Hotel, genaamd Mirador! Grappig want het huisje van Jose heet ook Mirador. Wat betekend uitkijkpunt in het Spaans.

Dax is een oude romeinse stad welke toen al bekend was door zijn warmwaterbronnen, waar al duizende jaren 2.400.000 liter water iedere 24 uur naar boven komt. De water temperatuur is ongv. 64 graden.

Bernhard heeft nog even gewandeld over de oude romeinse vestingswal, welke nog redelijk gaaf is.

Morgen een korte rit naar Oloron dan heeft hij de voet van de pyreneeën bereikt!

Overmorgen is hij in zijn geliefde Spanje!

Tot morgen!

Kevin

Opa ik schijf ook leuke verhaaltjes;

stampen in het zand
rollen in het zand
Was ik maar een olifant!

Tot snel opa je bent de beste opa!

hub

Nu Geesink heeft afgehaakt in de tour mag jij laten zien hoe die hollanders kunnen klimmen. Zet hem op, in gedachten fiets ik met je mee. Veel succes. Marlou en Hub