Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 13, Jaca 84km. Spanje

Paard keek man diep in de ogen en gromde, jij oude gek dit ga je me niet meer aandoen! Zoek voortaan maar een ezel die je omhoog sjouwt!

Smsje van 13.21 uur.

Vandaag heeft Bernhard de Pyreneeën beklommen. Hij heeft gekozen voor de Col de Somport, in plaats van de Roelandspas welke een lagere overgang heeft. Maar saaier is om te fietsen.

Hij vond de Col moeilijker als anders. Het is een 53 kilometer duurende klim en het ging hem goed af tot aan de tunnel. Daar ging het licht uit, en dan te bedenken dat hij daarna nog een klim van 8 km. had(9% klim)

Het was een mooie rit met goed zicht op de Smaragd groene meertjes en prachtige rivieren.

Boven was het koud en daar heeft Bernhard zijn wind jas aangetrokken om vervolgens aan de afdaling te beginnen.

Tijdens de afdaling vloog er een grote roofvogel met hem mee, hij zag hem op een gegeven moment een duikvlucht maken en dacht, die heeft wat gezien. Hij zag hem vervolgens met een slang in zijn bek weer omhoog vliegen! Een prachtig gezicht!

Bernhard heeft vandaag de hoogste berg gehad van de hele rit!

Beneden gekomen was Bernhard kapot en heeft zijn intrek genomen in een Hotel in Jaca. Hier heeft hij op vertoon van zijn pelgrims paspoort 50% korting gehad op de prijs. Hij kwam er vorig jaar pas achter dat je in veel hotels korting krijgt als pelgrims zijnde.

Hij is nu in Spanje en zal morgen richting Puerta la Reina gaan.