Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 27, Trujilo, 104km.

Het fiere ros Orbea, met op zijn rug, het door de zon verbrande en verschrompelde opa-tje Bernardo van het Gestichtios! Zijn trots Trujilo binnen gegalopeerd.

smsje van 12.11 uur. (hoe komt ie erop?)

Vanmorgen rond 7 uur is hij weer op zijn edele ros gestapt, het was nog lekker koel dus daar kon hij goed gebruik van maken. Bernhard voelt zich echt sterk en dat verbaast hem toch wel enigsinds omdat hij zo weinig getrained had! Hij is steeds zijn limiet aan het zoeken en wil als een super opa Malaga binnen rijden! Nou voor ons is hij al een super opa!!

Hij kwam vandaag door een mooi natuurgebied en zag een 10-tal Vale Gieren op de termiek rond cirkelen. Erg indrukwekkend!! Die vogels zijn enorm!!!

Hij had verder een paar kleine bergjes zo'n 8% een Gentlebergje.. Zoals hij ze lievelijk noemt..

In een klein dorpje heeft hij een bocadillo Jamon gegegeten. De Jamon was net zo vet als de waard. De waard vroeg waar hij vandaan kwam en had veel respect voor hem, hij vertelde dat hij het zelf geen 50km., zou uithouden op de fiets. Bernhard verdacht hem er van het nog geen 10 km uit te houden..

Laughing

Na een lekkere vette lunch is hij weer verder gegaan en een paar km meter verder op kwam hij 2 fietsers tegen uit Tienhoven. Ze waren gestart in Engeland en met de boot naar Spanje gekomen en nu waren ze onderweg naar Portugal. Hij heeft nog even met ze opgefietst! Landgenoten tegen op de (vakantie) Camino is altijd leuk!

Na deze ontmoeting ging het weer verder door een landschap van een glooiend en vooral geel en droog en vooral warm geheel ....over de 40c

De braadpan van Spanje komt eraan!! (De braadpan is het warmste gedeelte van Europa!)

Hij is dus vandaag geeindigd in Trujilo en hij heeft weer zijn intrek genomen in hetzelfde hotel als vorig jaar. Hij vertelde net dat hij een kamer heeft naast 2 Nederlanders. Hij raakte met ze aan de praat en vroeg waar ze vandaan kwamen. De mevrouw vertelde dat ze uit de provincie Utrecht kwam en in een klein onbekend dorpje woont. Het dorpje heet Eemnes!!!! TOEVALLIG!! Goh zegt Bernhard ik woon op de Patrijzenhof!! Ze waren helemaal verbaasd! Deze mensen wonen op de watersnip en dat is hemelsbreed 20 mtr. van mijn huis! Zo grappig!!

In het Hotel heeft hij zijn kleding gewassen en het water dat er vanaf komt is echt helemaal zwart! Viespeuk!!

Morgen weer een sterk verhaal van Dikkie Dik!

Vanacht slapend naast 2 dorp genoten.... Hoe groot is die kans???

hub

He Bernhard, dat ik diep respect heb dat weet je maar hoe komt het dat de afstanden minder worden Wil je niet langer meer fietsen, ben je dan te vroeg op je eindbestemming of is het parcours zwaar.
Groeten Marlou en Hub

Wendy

Hoi Hub,

Ik zal die vraag voor je beantwoorden aangezien Bernhard deze website pas achteraf zal lezen! Hij is inderdaad weer veel te vroeg!!!!! (net als voorgaande jaren!) Alleen dit jaar loopt hij wel heel veel voor op schema... Als je het mij vraagt hoor?? Daar zal ik de vorige blogs voor moeten checken... Maar hij is weer veel te snel! Over 2 dagen is hij in Cordoba en dan is het nog 200 km. tot zijn eindbestemming! Hij moet nu echt kalm aan doen want zodra je bij de kust bent betaal je het dubbelen voor een Hotel! Verder is het heel erg warm in de middag dus hij moet nu zorgen dat hij rond 13.00 uur klaar is want daarna word het gewoon weg te warm! En Cordoba komt nog! Dit is officieel de warmste stad van Europa! (hoofdstad van de braadpan van Spanje, zoals het genoemd wordt) Prachtige stad overigens!!!

Wen

Paps Angela schreef op facebook; Wij hadden gedurende een paar dagen geen Internet en misten de reisverslagen. Gelukkig kunnen wij nu opnieuw Bernhard's kracht tour volgen. Het is inderdaad smoor heet in Cordoba, het is zelfs heet in Almachar. De bier staat koud Bernard, koude drankjes en de sangria voor de familia. Howard en ik kijken naar jullie uit !!!!

I say; LIEF!!