Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 30, Montilla 109km.

Hoorde paard heel geniepig mompelen, wacht maar lanterfanter, vrijdag gooi ik je uit het zadel en die dikke kont komt er niet meer op!! Montilla 109 km.

smsje van 13.12 uur.

Vanmorgen rond 7.15 is hij op zijn geniepige paard gestrapt en vanuit Espiel vertrokken, hij mocht dit keer meteen genieten van een afdaling, ipv een klim.. en daarna volgde er een hele drukke N-weg. Levensgevaarlijk zoals ik las in een oud dagboek.. Hij had geschreven; het was maar goed dat het thuisfront dit niet wist.. Ik vertelde hem dit maar volgens hem was het harstikke veilig, zolang je maar achter de witte lijn bleef... Ja maakt dat de kat wijs!!!

Ondanks de bergen was hij binnen 2 uur in Cordoba en hij denkt een fietsgemiddelde van 28 km per uur te hebben gehad. Helaas is zijn km. meter kapot, al sinds Lier (de 1e dag dus) Dus de snelheid en afstanden is geschat.

In Cordoba aangekomen was hij even aan het twijfelen of hij zou blijven of toch doorfietsen. Het was 24 gr. dus hij heeft van die gelegenheid gebruik gemaakt om door te gaan! 24 gr. is zeer zeldzaam in Cordoba, hier loopt de temp. te vaak op tot boven de 40 gr.

Na Cordoba wijken de bergen, ze zijn er nog wel maar de afstanden worden groter. Hij kwam langs hele velden verdorde zonnebloemen, de oogstmachines raaste er overheen als grote oermonsters.

Onderweg bij een hostal heeft hij een kopje thee gedronken. Toen weer verder. Onderweg vroeg een Spaanse mevrouw hem nog de weg naar Granada, dus met de kaart erbij kon haar prima vertellen waar ze heen moest! Daar zijn we vorig jaar ook nog geweest!

Hij is vandaag geeindigd in Montilla en zit weer in hetzelfde Hotel als een paar jaar terug en had daar de vorige al zo lekker gegeten! Ook dit keer liet hij de keuze aan de waard en hij kreeg wederom een geweldige maaltijd!! (Soep met een perfecte biefstuk met saus, groenten) Hij zat net achter zijn Cafe Con Leche con Hielo te genieten!

Hij telt de dagen af.... Bijna....

Vanes en Frank

Wij hier ook nog 1dg werken en dan whiehoe Vakantie. We hebben zin om je weer te zien pa....tot snel

Veel liefs Vanessa en Frank

Sonja Brouwer

Heerlijk dat het er weer bijna opzit en jullie elkaar gaan zien!!! Geniet van jullie vakantie ...en Bernard..petje af hoor!!! Groetjes Sonja

lida

Ik vind het weer geweldig wat hij weer gepresteerd heeft. ik wens jullie allemaal heel veel plezier en doe de groeten aan je vader. jammer dat de verhaaltjes weer afgelopen zijn. het was weer gewldig hoor!!!!!!! gr lida en rob