Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 32, MALAGA!!!!! de laatste loodjes!

MALAGA!!!!

smsje van 12.30 uur

Vanmorgen om 7 uur is hij vrolijk op de fiets gestapt en het was nog heerlijk koel, zo'n 25 gr. Hij kon meteen beginnen aan een stijle helling van 14 tot 15 % hij ging hijgend als een oude stoomlocomotief omhoog..

Dit is het laatste stukje maar ook voor dit laatste stukje heeft hij respect voor de bergen het hoogste stuk van vandaag ging tot 1100 meter (als ik me niet vergis) Dit gebergte is het Torcal gebergte! Werkelijk een prachtig stukje natuur waar de rotsen zijn uitgeslepen als zwijgzame toeschouwens van het leed van Bernhard! En Trocal geeft geen centimeter kado, voor elke meter moet hij werken!

Hierna ging het weer 18% omhoog en na de top werd hij beloond met de afdaling, deze keer een lange afdaling en vooral een snelle afdaling de snelheid kan hier bij oplopen tot 70 tot 80 km per uur!!

Zodra hij in de vallei van Torcal komt is hier normaliter altijd een vernijnig stormpje, dit jaar was het practisch windstil! Het is hem allemaal prima verlopen deze rit! En normaal als hij aankomt roept hij steenvast altijd; DIT DOE IK NOOIT MEER!! Deze keer zit hij al te denken aan de volgende rit!

Voor de laatse 30 km. voor Malaga heeft hij nog thee gedronken daarna volgde er nog een klim naar 900 mtr. Aangekomen in Malaga ging in oosterlijke richting en uiteindelijk is hij uitgekomen bij de zee.. Deze Hollander is weer zeeniveau (NAP)

Dit was een gouden rit!!

Bernhard bedankt iedereen die hem heeft gevolgd en voor alle opbeurende en lieve berichtjes, dit heeft hem tijdens de zware momenten zeker geholpen!

Bedankt en misschien tot volgend jaar!

Laughing

Bedankt voor het lezen en misschien heeft hij zelf nog aanvullingen??

neef Jan Heek

You did it again, Bernard! Mijn waardering voor zo'n prestatie. Groeten aan de rest van de familie.