Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 7, St Maure de Toursaine - Charroux, 128km

Dag 7, St. Maure de Toursaine – Charroux, 128km

Vanmorgen bij vertrek was de poort van hotel gesloten, net zo als vorig jaar, dus Bernhard heeft ondanks het verbod van de eigenaar de fiets door de keuken gereden en is via de achter uit gang vertrokken!

Om 6.30 uur zat hij aan zijn eerste km te knagen, op de D910 bij Dange Sant Romaine reed hij een stukje van de Jacob route af omdat hij Portiers wilde ontwijken. Dit is een grote stad waar je liever niet met je fiets doorheen rijdt.

Toen kwam Chatellerault hij had geen problemen om door deze stad heen te komen, alleen een sanitaire stop (lees; grote boodschap in de bosjes) en tijdens de daad, zag hij snel iemand weglopen… Of deze meneer kon niet tegen zijn immense kont of niet tegen de geur, blijft onduidelijk…

Hij is daarna weer vrolijk op zijn fiets gestapt en verder gereden door Chatellerault en ondanks dat hij de stad kent is hij hier verkeerd gereden! Maar deze keer ten goede want hij wilde altijd al over het slagveld van Karel Martel. Dit voormalige slagveld ligt bij Moussais la Bataille. Karel Martel heeft hier in 732, de moren verslagen en ze vanhier uit terug gedreven over de Pyreneeën. Er werd toen wat afgevochten in deze streken, bij La Cardinerie werd in 1356 aan het begin van de 100-jarige oorlog, de grootste en bloederigste veldslag tussen Frankrijk en Engeland geleverd. De Fransen verloren de slag en de Engelse overheersing duurde tot aan het tijdperk van Jeanne d’ Arc. Eigenlijk groeit hier alles op het bloed van honderdduizenden mensen.

Daarna is hij verder gereden richting Charroux, deze route is heel eenzaam, veel landbouw grond en je ziet geen hond!

Onderweg is hij nog gestopt voor thee bij een klein kroegje waar allemaal foto’s van Rally auto’s aan de muur hingen. De eigenaar bleek vervend rally rijder te zijn. Bernhard vertelde over zijn auto’s en liet foto’s zien van de Alfa en de MG en werd meteen uitgenodigd om te komen rijden op een nabij gelegen circuit.

Na de thee is hij verder gereden en is uiteindelijk geëindigd in Charroux in het Hotel van de Engelse! Hier komt hij al jaren en werd uiteraard verwelkomt met een hartelijk; There is the crazy Dutch man again!! What a suprise! Welcome!! Ik heb de eigenaresse net aan de telefoon gehad en ze was helemaal blij dat die gekke Nederlander er weer was!

Hij zat nu lekker op het terras een bietje te drinken wij de toren wat vroeger een Kathedraal was.

lida

Ik vind het weer geweldig wat je weer presteert. Ik wens je verder n goede reis. Ik ben trots op jou hoor. gr lida