Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 11 Dax - Jean Pied de Port, 87 km.

Dag 11, Dax – Jean Pied de Port, 87 km.

Met twee vingers in de neus freewheelend St. Jean pied de Port bereikt, 87 km. SMSje van 12.37 uur.

Vandaag had onze pelgrim een rustig dagje en is rond 7 uur op zijn edele ros Orbea gestapt. Hij heeft vanmorgen op zijn gemak ontbeten en heeft bij vertrek nog een greep gedaan in de fruitschaal en wat yoghurt mee genomen.

Vanmorgen rond 7.30 ontvingen we een smsje dat hij de Pyreneeën in zicht had, de klimmen waren vandaag ook zwaarder, dus het was vandaag een goede test voor hem!

Het was de generale repetitie voor morgen, de eerste klimmen zijn 6 a 7 % over 3-4 km, hij had versnellingen over dus dat gaf hem goede moed.

Nu neemt hij morgen de lagere pas over de Pyreneeën omdat hij zich echt verrekend heeft in de dagen, dus dan wint hij weer een dag!

Voor dat hij Jean Pied de Port binnen kwam rijden zag hij nog een gier cirkelen en dacht; “ je wacht toch niet op mij vriend”

Vandaag heeft hij veel wandelaars gezien, dit is bekende start plaats op de Camino voor veel wandelaars.

Verder was hij vroeg binnen vandaag, hij heeft zijn fiets gepoetst en kon daarna zijn kamer in! Hij heeft lekker de Tour gekeken en rust nu lekker uit voor morgen, de klim over de Pyreneeën!

Vandaag een kort verslag, morgen weer meer!