Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 13, Puente la Reina - Sto. Domingo de la Calzada, 112km.

Dag 13 Puente la Reina – Sto-Domingo de la Calzada, 112km.

Man en paard moe gebeukt door de wind, slapen voor € 20,-- gezellig samen in de stal, 112km SMSje van 14.31 uur

Bernhard stond vanmorgen raar te kijken toen zijn fiets niet op de afgesproken plaats stond! Hij had met de eigenaar van het Hotel afgesproken dat zij de fiets uit de stalling zou halen, bij sluiting voor de nacht. Bernhard heeft de eigenaresse uit haar bed moeten bellen en die vertelde hem waar hij de sleutel voor de stalling kon vinden.

Om 6.30 uur kon hij eindelijk vertrekken. Het was vandaag koud 18 gr. en hij had heel veel wind tegen. In de etappe van vandaag zaten ook een paar gemene klimmen van soms 4 a 5 km lang.

In Logrono heeft hij thee gedronken en een spicy tortilla gegeten. Hij had nog een smsje van Howard of hij al in het zonnetje zat! Helaas niet dus!

Na Logrono heeft hij een stuk onverharde weg gehad, dit is de wandelaarroute. Het is een stuk van 4 a 5 km met ook weer wat pittige klimmen.

Door de kou en gemene wind had hij vandaag echt een rot dag!!!

Hij is dus rond 14.30 uur aangekomen in Sto. Domingo de la Calzada, dit is het plaatsje met de kippenkerk. Hij heeft hier een hostal gevonden voor € 20,--

Vanmiddag ging hij eten bij een restaurantje eten en zag een meneer lamskoteletjes eten. Bernhard dacht dat wil ik ook! Dus vraagt dit aan de serveerster, hij vroeg ook om rijst in plaats van patat. Hij dacht dat de serveerster het allemaal begrepen had. Helaas kwam ze aan met een vies grijs soepje wat niet te eten was. (hij heeft het wel opgegeten want hij had honger) Daarna kreeg hij een bord patat met een wederom een schoenzool, waar hij niet eens met zijn mes door heen kwam.

Tongue out

Na dit onaangename eten is hij boodschappen gaan doen en zag nog wat voorverpakte maaltijden. Door het plastic heen zag het er redelijk smakelijk uit. Dus hij waagde het… Ook had hij een pasta salade met tonijn gekocht. Op zijn kamer heeft hij de maaltijd onder de hete kraan opgewarmd. Toen hij de maaltijd open maakte bleek het vlees een soort orgaanvlees te zijn… Ook weer niet te vreten! Hij heeft de rijst er omheen gegeten en die pasta salade.. Hub misschien leert hij het nu af??

Laughing

De rit van morgen zal richting Burgos gaan en hij wil morgen eindigen in Fromista.

Angela

Like? Wat ik fantastisch vind is je wil en doorzettingsvermogen Bernhard. Dat is wat ik 'like'. Ik zelf zou afwachten tot de kou en de wind om zouden slaan in een briesje en een zonnetje. Eenmaal door het kille noorden moet het beter gaan worden. Moed heb je, sterkte wens ik je.

hub

na regen en wind komt zonneschijn en na lauwe maaltijden komt diarree, maar met een goede zeem in de broek gaat ook dat lukken!
hij gaat als een speer zie ik, nog even en hij heeft vakantie.
volgend jaar maar even mee fietsen om hem tafelmanieren bij te brengen.

hub

ps nog maar 592 km tot aan Santiago de Compostela