Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 17, Portomarin 97 km.

Dag 17, Portomarin, 97 km.

Na twee thee en een zoete spaanse koek, kwam de oude diesel op gang en bracht me met luid knallende uitlaat naar een Cervesa in Portomarin, 97 km. SMSje van 14.11 uur

V andaag voelde Bernhard zich weer helemaal Top en reed hij als een jonge god. Na zijn beroerde en zieke dag van gister

Vlak voor de klimmen, wist hij dat er nog een truckerscafe dus hier is hij eerst gaan ontbijten met een lekker kopje thee en een soort van zoete koek wat een beetje lijkt op een appeltaart. Dit deed hem goed !

De etappe van vandaag ging over 6 bergen met het soms stukken klimmen van 10 a 15 km met een percentage van 10 tot 15 procent stijging. Pittig dus! Maar hij voelde zich als een tijger en kon alles aan.. zo zie je maar gister voelde hij zich belabberd en zo ziek als een hond, vandaag was hij weer een tijger! En zo komen alle dieren weer langs deze Camino! Hahaha

Tijdens een van de klimmen van vandaag kwam hij nog twee Mountain bikers tegen, jonge jongens van een jaar of 20, maar hij haalde ze op het steile stuk in als een oude krijger! Dat doet het hem goed als 68 jarige!!

Wat ik vergeten te melden was is dat hij gister een echtpaar uit Duisburg had ontmoet, deze zijn onderweg naar SdC vanuit Duisburg op een Elektrische fiets. Hij heeft er toen even mee gebabbeld en is toen weer verder gegaan. Nu was Bernhard vandaag net voor de laatste berg en ging nog even een kopje thee gaan halen bij een cafe. Werd hij op zijn schouder getikt door de vrouw uit Duisburg! Dus Bernhard keek even heel verbaasd, want zo snel had ze daar niet naar toe kunnen fietsen! Wat bleek, ze had problemen met het motor van haar fiets, deze kon de bergen niet aan, dus had ze een taxi genomen. Haar man zou later komen. Bernhard heeft nog gezellig een kopje thee met haar gedronken en is toen vertrokken om aan zijn laatste berg voor vandaag te beginnen.

Verder was het weer van vandaag weer koud en hij hoort iedereen hier over klagen.

Hij is geëindigd in Portomarin vandaag waar hij vanmiddag toch een paar uur lang te zien was op de Webcam! De foto’s hiervan staan op zijn Facebook pagina! Het was leuk om te zien en toen hij zwaaide ging Truus uit reactie terug zwaaien!! Hahahaha

Wat ook goed is om te melden is dat Bernhard bijna geen Migraine heeft deze rit! Hij denk dat dat komt door de buisjes energie drank die hij heeft gekocht bij de Fietsenmaker! Helaas zijn deze op nu, maar deze zitten vol met magnesium. Hij heeft nu magnesium pillen gekocht met de hoop dat deze dezelfde uitwerking hebben? Mocht dat zo zijn dan heeft Bernhard de oplossing gevonden voor zijn Migraine probleem!!! En staat hij bij terug komst meteen bij de dokter op de stoep, met de vraag waarom dit niet eerder is aangedragen? Dit had hem jaren lange Migraine kunnen schelen!!

Morgen zal hij Santiago de Compostela binnen rijden dus weer een spannend moment!

Tot morgen

PS. morgen is hij misschien weer te zien op de webcam! Ik zal via Facebook en deze site laten weten wanneer hij er staat!

Michael en Sabine

Petje af buurman! Wij zijn weer diep onder de indruk.

Bibi

Hulde voor deze Adonis.

bernhard groen

ik vind het weer geweldig dat je morgen al in santiago de compostello ben. Ik wens je nog n goede reis je nicht