Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 23, Carcasboso, 107 km

Dag 23 Carcasboso, 107 km.

Die bruine naaktlopers hebben ook altijd wat te mauwen. Ze worden zo draaierig van me! Gromde kwaad naar beneden nog één woord en ik verzuip jullie over 6 dagen in de Middellandse zee, Bericht King Bernardo vanachter een Kingsize bier, Carcasboso 107 km. SMSje van 13.25 uur

7 uur vanmorgen weer vertrokken, het was nog lekker koel en het schemerde nog. Uit Rodrigo ging makkelijk, de eerste 5-6 km gaan licht bergaf, een beetje vals plat. Daarna komt een geleidelijke klim naar 900 meter. Daarna weer dalen, dit gaat zo eigenlijk de hele dag door. Hierna volgt nog een berg met een klim naar 1100 meter, maar dit is volgens Bernhard een mooie klim en een vriendelijke berg. De afdaling is lekker lang door een paar dorpjes die tegen de helling aangeplakt liggen.

Beneden aangekomen reed hij langs een glashelder beekje met veel vis.

Hij is nog onderweg gestopt voor thee met een Tortilla. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 37 graden dus de pauze was van korte duur. Daarna volgde een glooiend landschap met korte klimmen en miljoenen olijfbomen. Hij zag nog een grote roofvogel zweven en voor de rest weinig beweging.

Zo’n 20 km. Voor zijn bestemming kreeg de hitte toch vat op hem en heeft hij in volgende dorpje 2 Nestea naar binnen geklokt, de waard heeft waarschijnlijk nog nooit iemand zo snel zien klokken. Hij wilde dit kunstje in het volgende dorp weer herhalen, maar dat was niet nodig zijn onderdanen draaide weer zonder haperen. Hij fietste zo naar Carcasboso.

Hier aangekomen ging hij inchecken bij het Hotel en stapte voorzichtig van zijn fiets af. Door de gladde tegels en zijn gladde fiets schoenen, kwam hij ten val en knalde met zijn ribben tegen de stoeprand aan. Hij heeft waarschijnlijk toch wel een rib gekneusd maar volgens hem steekt er niets uit, dus het zal wel goed komen! Hij had alleen een beetje last als hij lachte. We hopen dat het uiteindelijk mee zal vallen!

Hij was in ieder geval het gesprek van de dag in het dorp.. haha