Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 25 Castuera, 103 km.

Dag 25 Castuera, 103 km.

Ze hadden weer wat te kletsen, mijn onderdanen! Geen woord van dank kon er gister vanaf toen we de jammerende king toch naar zijn biertje brachten! Piepen omdat hem een scheet dwars zat!! Causuera, 103 km. 41 graden.

Vannacht heeft Bernhard redelijk goed geslapen ondanks zijn gekneusde ribben. Het was een zacht bed, dus dat was fijn voor hem!

Om 5.30 uur is hij op zijn fiets gestapt en is weer On the Road gegaan… Het was nog donker en lekker koel (24 graden). En de 1e 26 km. Gingen lekker! Hij heeft vorige week toen hij een lekke band had nog nieuwe lampjes gekocht, dus hij was ook voorzien van goede verlichting. Vorig jaar is hij hier nog aangehouden door de Politie, ivm geen verlichting.

De etappe van vandaag ging over een soort van Prairie, de braadpan van Spanje dus, het is een gort droog glooiend landschap met weinig tot geen voorzieningen en schaduw. Dus bij het eerste en beste dorpje is hij een cafeetje in gedoken voor een kop thee.

De zon was inmiddels op en de temperatuur was inmiddels omhoog naar 41 graden. De laatste 5 km. Leek voor hem wel 50 km. Tijdens het fietsen maakte hij regelmatig zijn voeten nat omdat die op springen leken te staan. Met deze temperaturen rij je niet lekker meer, dus hij is in Castuera gestopt en heeft bij de een café eerst 3 Nestea naar binnen geklokt.

Daarna heeft hij een hotel gevonden en lekker gedoucht.

Van zijn ribben heeft hij nog steeds last maar zolang hij er niet aan denkt, voelt hij het niet… zegt hij?? De Obstipatie is er ook nog, hij kon nog steeds niet naar het toilet maar hij ging een ander middeltje halen. Hub, ik heb nog gevraagd of hij genoeg drinkt en hij zegt van wel? Al drinkt hij op 100 km, zijn 2 bidons niet op. Wel drinkt hij onderweg nog thee en veel Nestea.

Morgen rijd hij Andalusië binnen, de laatste provincie van Spanje die hij doormoet en waar hij ook zal eindigen! Gelukkig zijn op dit stuk ook meer voorzieningen en kan hij weer wat vaker een korte pauze inlassen om weer op temperatuur te komen en te drinken.

Hij is van plan morgen zo’n 50 km. Voor Cordoba te stoppen, dit gebied staat bekend als het warmste gedeelte van Europa dus het lijkt me niet onverstandig.

Morgen weer meer….

Hub

2 bidons per 100 km is echt te weinig,daarom krijgt die ook obstipatie ( indikking) eigenlijk moet je in een koel Nederland al 2 liter per dag drinken. Als je dan eens denkt wat onze Bernhard transpireert dan heeft die echt meer nodig maar goed hij slaat zich er wel doorheen. Bijna vakantie voor hem.

Wendy

Helemaal mee eens Hub, en ik heb hem dit ook verteld! Nu drinkt hij onderweg natuurlijk ook wel thee en Nestea maar ondanks dat is dat niet genoeg!! Maar ja ik denk dat zijn oren ook uitgedroogd of ingedikt zijn...?? Hij is er gelukkig bijna!! :-)

Bibi

Klinkt als de laatste loodjes ..... echt afzien: Petje af Bernhard!

Angela

Eet van die lekkere grote blauwe pruimen Bernhard, dat zal helpen.
Veel drinken, water is beter dan thee...... Wij bewonderen je moed en doorzettingsvermogen. Morgen zal het opnieuw bergen 'beklimmen' zijn. Sterkte!! Andalusia te espera en wij ook.

Ria peters

Ik vind je een kanjer,en ik ben harstikke trots op je.nog even en dan ben je op je plekkie, lekker eten en drinken en lekker genieten.dikke knuffel van het tuinvrouwtje....