Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 27, Motillo, 97 km.

Dag 27, Montillo, 97 km.

King Bernardo zijn bazuin schalt weer als vanouds over berg en dal en passant is hij lid gemaakt van het selecte groepje gasblazers de Espanjol! Motillo 97 km. SMSje van 13.05 uur

Wij zijn zeer geheugd u te kunnen melden dat Bernhard gisteravond is bevallen van een strontjong! Geboortegewicht 2 kilo, geboortetijd: omstreek 21.00 uur Kleur: Donkerbruin

Nou he he… De blokkade is er dus eindelijk uit! Hahaha…

Hij heeft ook weer heerlijk kunnen fietsen en zijn uitlaat gassen vonden weer vrijelijk de uitgang! De Milieu vervuiler! Maar het luchtte wel op…. Hahaha

Maar goed ter zake;

Espiel kwam hij gemakkelijk uit, het ging bergafwaarts, daarna volgde een drukke N-weg maar zolang hij achter de witte lijn blijft gaat dat goed! Onderweg, toen nog in het donker, kwam hij op de snelweg nog 2 motoragenten tegen maar die vonden zijn fietsverlichting duidelijk goed genoeg, want ze reden door!

Vervolgens kwam er een klim naar 700 meter maar daarna volgde een prachtige afdaling over 10 km. En dit landschap herhaalde zich 3 keer tot aan Cordoba. Voor Cordoba volgt een prachtige afdaling waarbij je de gehele stad kan overzien en de huizen lijken dan net van speelgoed. In deze afdaling schrok een Spaanse wielrenner zich helemaal te pletter, toen hij door een maffe Hollander werd ingehaald…. (Of was het de lucht die Bernhard achter liet??)

In Cordoba kwam hij redelijk vroeg aan! Dus het was nog lekker koel!

In Cordoba kreeg hij weer honger en is een Bocadillo Jamon, tomaat met veel olijfolie gaan eten. Hierna is hij weer snel verder gegaan want de temperatuur liep weer lekker op. (ongv. 40 graden)

Zo’n 3 km voor Montillo reed Bernhard lek… Hij is nog nooit zo vaak lek gereden als dit jaar. Hij reed lek op een kale zinderende vlakte en de temperuur was inmiddels rond de 43 graden dus hij heeft toen besloten om op de lege band door te fietsen naar Montillo. Hij wist dat hier een fietsenmaker zat dus heeft hier meteen zijn pitstop gehouden! Nieuwe binnenband erin en hij kan morgen weer verder! Het enige nadeel was dat deze man alleen een pomp had tot 6 bar, dus hij zal op 6 bar door moeten door fietsen naar de volgende fietsenmaker!

Morgen de etappe naar Antequera!!! Nu komt hij echt in de buurt!!! En overmorgen zijn allerlaatste etappe maken naar Almachár! Waar hij nog een stevige kluif aan het Trocal gebergte gaat krijgen!!

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Wendy

Tjonge!! Als schrijfster van dit blog, ben ik toch HEEL benieuwd wie altijd die eerste 10 lezers zijn!! (binnen de 1e 10 minuten!!! ) hahaha Graag reactie, en bedankt voor het trouwe lezen!!!

lida

Ik ben blij dat je van die bevalling verlost ben. Dat is n hele opluchting he, dan fiets je ook weer lekkerder. Nou je bent bijna op het eind punt. Dan wens ik je nog n goede reis en daarna n hele fijne vakantie en rust maar lekker uit. geniet ervan met je fam je nicht lida

lida

Ik hoor denk ik ook tot die eerste 10 lezers ik wacht ook elke dag op zijn verhalen

Wendy

hahaha!! Dat dacht ik al!! LOL Ik kan zien hoevaak zijn verslagen gelezen worden en het verbaasd me gewoon hoe snel het gaat af en toe! Blij dat er mensen zijn die dit zo leuk vinden om te lezen! Daar doen we het voor!! Bedankt!!

Vanessa

Jij bedankt voor het schrijven hihihi he dus we hebben een zwart broertje erbij hahaha.....tjemig op deze leeftijd nog.

Jullie lekker genieten van de vakantie, ik ben best wel jaloer het idee dat je zaterdag in de zon zit....mmmm en ik maar werken....

veel liefs kus kus

neef Jan Heek

Nou ik lees trouw de verslagen, was wel even bezorgd geraakt over die lichamelijke klachten maar ja, zo zie je maar weer, alles komt weer goed. Succes Bernhard, en nog even, dan heb je het 'm weer geflikt!.

Bibi

Ik lees het voornamelijk voor het slapen gaan .... ;)

Hub

2 kilo lichter betekend voor morgen een hoger gemiddelde en pas op dat je niet over het zadel zakt na zo'n zware bevalling...
maar goed niets kan je meer tegen houden nu..
en ook ik behoor tot de eerste 10
gr hub

Ria peters

Nog even gozer, dan wacht truus op je met onderbroeken.en kan je zemelapbroek de koffer in.

Ria peters

Ik wil wendij even een pluim geven voor al haar werk hieraan. Ik heb het met veel plezier gelezen. Knuffel van mij mop.

Angela en Howard

Nog een nachtje slapen....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!