Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 28, Antequera, 87 km.

Dag 28, Antequera, 87 KM

Vrolijk babbelend met zijn onderdanen is King Bernardo freewheelend in Antequera gearriveerd, fiets schoongemaakt, nagels geknipt, nek en oren gewassen, onderbroek in de week, de Boss kan komen, SMSje van 10.39 uur

In de rit van vandaag zat weinig klimwerk, veel lange afdalingen. Hij kwam nog 2 jonge Spaanse fietsers tegen in een klim. Ze vroegen waar hij vandaan kwam en een van hen vertelde dat hij ook ooit nog de Camino wilde rijden.

Bernhard had vandaag verder niet zo veel te melden het was een beetje een saaie rit.

Hij kwam aan bij het hotel in Antequera en hij werd weer meteen herkend, hij hoefde geen formulier in te vullen, hij kreeg meteen de sleutel mee in zijn handen.

In het hotel kwam hij nog 2 Engelse jongens tegen die aan het fietsen waren naar Jean, deze vertrokken pas tegen 12 uur in de middag. Op het heetst van de dag. Bernhard verklaarde ze voor gek.

Morgen de laatste etappe van deze fietstocht. Het avontuur is weer bijna voorbij.
Deze laatste rit is echter geen makkelijke, hij komt nu door een Nationaal park, het Torcal gebergte. Het is een prachtig gebergte met hele vreemde rotsformaties. Meestal staat er in het dal een hele heftige wind. Vorig jaar had mazzel, toen was er haast geen wind maar de jaren daarvoor werd hij altijd bijna van zijn fiets geblazen.

Na Torcal krijgt hij nog een flinke kuitenbijter voor Malaga. Daarna volgt weer een gevaarlijke afdaling en zal hij weer even op zeeniveau zijn. Hij zal vervolgens richting Rincon de la Victoria rijden waar hij weer de bergen in duikt naar Almachár!!

Morgen geen verhaal meer, ik (Wendy) Kevin en Mams vertrekken vannacht om half 4 richting Schiphol. Gelukkig geen internet verbinding in ons huisje, dus ik kan niet bloggen! WHIEHOE!!

Het was me weer een waar genoegen om dit reisverhaal bij te houden en ik dank iedereen voor het lezen. Gemiddeld is dit reisverhaal 50 keer per dag gelezen met soms uitschieters naar 170. Dus Bernhard heeft behoorlijk wat Fans!

Bernhard bedankt ook iedereen voor de opbeurende berichten en vind het leuk dat er zo veel mensen zijn trip volgen.
Na onze vakantie zal ik Make Wish Nederland vragen wat Bernhard bij elkaar heeft gefietst. We hopen op een mooi bedrag! Storten kan altijd nog op;
Bankrekeningnummer 36.60.21.222 Rabobank , ING-rekeningnummer 25.333 , o.v.v. Make-A-Wish/actienummer 121145‏.

Bedankt voor het lezen en misschien weer tot volgend jaar!

hub

Nou Wendy Kevin en Mams een goede vlucht voor vannacht en geniet van jullie vakantie. Ben blij dat Bernhard weer heelhuids is aangekomen.

Ria peters

Geniet lekker met truus wendij en kev tot over 3 weken X VAN MIJ.

Wendy

Bedankt Hub! We gaan zeker genieten en bedankt voor steun en goede adviezen!!

lida

Hoi bernhard je hebt t weer gefikst hoor, geweldig. Ik ben erg trots op jou. Morgen nog je laatste rit en dan lekker vakantie vieren. groetjes lida

Michael en Sabine

Super gedaan Bernard en geniet van julie vakantie!

Bibi

De groeten van ons. Fijne vakantie en Truus dat wijntje komt nog, Bernhard kan sneller fietsen dan ik denken of jij poetsen: het is al weer voorbij. In gedachten klink ik op jullie gezondheid: Proost :)

Rens en Maarten

Geniet van jullie vakantie!! Knap gedaan Bernhard, petje af!!! Nog veel plezier, de groeten van Rens en Maarten xx