Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 19, Portomarin, 98 km.

Man en Caballo met de ijspegels aan onze edele neus, hoog door de wolken gegalopeerd. Paard gaat naar de vakbond, briest hij! Portomarin 98km.

smsje van 13.44 uur

Vanmorgen toen Bernhard vertrok was het een graad of 10, hij had eerst een heel stuk door het dal en kon zo doende zich een beetje warm fietsen. Daarna volgde er een klim van 1300mtr. dat ging goed tot het stuk waarin je een klim heb van 2 a 3 km. daar werd het steeds kouder.

Ieder jaar houd hij altijd even pauze bij een bushalte, zo ook dit jaar, om even een stukje fruit en een Danone te eten. Maar het was zo verschikkelijk koud daarboven, 4 graden!! Dus hij heeft in een klein dorpje zijn heil gezocht om een lekker warm kopje thee te drinken!

Daarna vervolgde Bernhard zijn tocht weer, het was op sommige stukken heel erg mistig en vooral koud! Daarna kwam het zonnetje door, het was nog steeds koud maar het zag er een stuk vriendelijker uit!

Zijn rit verliep goed, hij zei zelf ik was zo sterk als een IJsbeer!

Na het klimmen wordt je gelukkig beloond met de afdaling welke deze keer zo'n 12km. lang was. Hij was een perfecte afdaling waarin hij geen1 keer zijn remmen heeft aangeraakt! Goed Asphalt! Beneden heeft hij zijn windjack kunnen uit trekken, de temperatuur was inmiddels aangenaam geworden!

De natuur bestond uit veel bergen en mooievergezichten met daartussen kleine dorpjes met 2 a 3 huizen. Hij is hier ook niemand tegengekomen, zelfs geen auto's! Hij kon dus heerlijk op de middenlijn fietsen.

Hierna heeft hij nog enkele korte klimmen gehad en is vervolgens geeindigd in Portomarin.

Zoals misschien bekend is hier een webcam, gericht op de kerk en het plein! We hebben hem zeker ruim een uur kunnen volgen! Geweldig!

Morgen zal Bernhard Santiago de Compostela bereiken!!! Het eindpunt voor vele, voor Bernhard een nieuw begin! In SdC zijn ook webcams dus als iemand het leuk vind om hem op het plein voor de kathedraal live te kunnen zien, houd dit blog dan in de gaten!! Ik zal een bericht met de juiste link sturen als hij op het plein staat!!

Hopen dat hij morgen een Hotel kan vinden in SdC omdat het op dit moment super druk is in verband met een feestdag dat aanstaande maandag is! Hij hoorde al van medepelgrims dat alles vol zit! Anders zal hij toch echt zijn heil moeten zoeken in een Refugio of door fietsen?? We zullen het morgen weten?

Morgen gaat hij Jacobus een handje geven!

Lidy

Alweer "geschaft" Complimenten. Groetjes Lidy

lida

Ik ben erg trots op je neef.Nog succes verder groetjes lida