Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 22, Ourense, 105km

Man en paard zijn hun schaduw kwijt, we zoeken al tot in Ourense, we zijn vertwijfeld en voelen ons verlaten. 105km.

smsje van 13.49 uur

Gisteravond/nacht was het inderdaad groot feest in SdC! En feesten dat kunnen die Spanjaarden heel goed!! Eigenlijk had hij nog wel even de stad in gewild maar hij heeft zich als een brave opa gedragen! Hij moest immers weer fietsen de volgende dag!

S'nachts nog wel vaak wakker geweest door het feestgedruis van buiten. Vanmorgen was hij dus vrij laat vertrokken voor zijn doen. Toen hij om 7 uur naar buiten stapte gingen de feestgangers net naar huis! Mooie dames met korte rokjes en lange benen stonden te wachten op de bus!

Hij zou hebben gedacht; hoe kan het toch groeien zonder wortel..... (dat is zijn vaste tekst, als hij iets moois ziet.. Dus hij zal het nu ook wel gedacht hebben!!! )

Maar goed, hij is dus tussen de minirokjes vertrokken en reed hierdoor meteen verkeerd! Eigenschuld dikke bult, zeg ik op mijn beurt!! hahahaha

Hij had dik een uur nodig om weer op de goede route te komen.

Het was vandaag zwaar bewolkt dus zijn schaduw was ver te zoeken!

Het landschap waar hij vandaag doorheen reed leek erg veel op dat van de Ardennen alleen dan met verlaten dorpjes van 3 of 4 huizen.

De rit was zwaar met heel veel klimmen, korte dalen en dan weer klimmen. En dat zo'n 80km lang! Hij was dit even vergeten, dus het viel hem een beetje tegen. In een piepklein dorpje heeft hij een kopje thee gedronken en op het plein speelde een groepje musikanten en maakte mooie muziek. Volgens Bernhard hadden ze prachtige kostums!

Aangekomen in Ourense heeft hij zijn intrek genomen in hetzelfde Hotel als vorige keren en hij werd alweer herkend ! Hij denkt dat hij de enige gek is die naar Malaga fietst! (ik denk dat ook!!)

Morgen is hij in Portugal!

Rens en Maarten

Petje af voor jou Bernhard, je flikt het toch maar weer!!!!Nog heel veel sterkte met al die km. die nog gaan komen. En nog een fijne vakantie. Gr. van rens en maarten. STERKTE!!!!!