Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 23, Caves, 98km.

Man en paard zijn van vloeiend Spaans naar vloeiend Portugees gegaan, na 2 cervesas hininkte paard acentloos, Caves 98km.

smsje van 13.22 uur

Vanmorgen is hij vertrokken na 2 botterhammen met smeerkaas. Gister heeft hij geen boodschappen kunnen doen want er was geen winkel open! Alles zat potdicht in Ourense behalve wat kledingwinkels dan.

Hij is de Ourense uitgefietst met 18graden en bewolkt maar wel benauwd. Hierna was het meteen klimmen, dalen, klimmen en weer dalen en zweten, zweten en nog eens zweten! en dat ging zo'n 70 km door..

In een van de klimmen zag hij een auto langs de weg staan, behoorlijk beschadigd. De auto werd net opgeladen. Een paar meter verder kwam hij de boosdoener tegen, daar lag een behoorlijk groot everzwijn. Zo zie je maar wat snelheid en massa kunnen aanrichten!

De rest van de dag heeft hij de wind lekker in de rug gehad en dat kon hij wel gebruiken met al dat klimmen!

De dag ging door bebost gebied maar daarna werden de bomen minder en veranderde de omgeving in open terein met landbouw en vervallen huizen.

De pelgrims kom je hier bijna niet meer tegen en als hij ze tegenkomt lopen of fietsen ze in tegengestelde richting.

Oh ja, wat hem ook verwonderde was dat hij overal dode slangen liggen, zelf tot in de voorsteden!!