Bernhard is on the road again.reismee.nl

Persbericht

Persbericht

Eemnes, maandag 11 juni 2012

68 jarige Bernhard Groen fietst Camino de Santiago voor Make-A-Wish Nederland

EEMNESSER ONDERNEEMT ZWARE FIETSTOCHT VAN RUIM 3800 KM VOOR HET GOED DOEL

Op 23 juni start Eemnesser Bernhard Groen aan een ruim 3800 km lange, zware fietstocht richting Zuid Spanje. Hij legt de bekende pelgrimsroute Camino de Santiago af. Groen doet dat voor Make-A-Wish® Nederland, de stichting die de liefste wensen vervult van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.

Bernhard Groen onderneemt de fietstocht voor de zesde keer. “Wij zijn ongelooflijk trots op onze vader,” zeggen dochters Wendy & Vanessa. “Het is een zware tocht, en hij is natuurlijk toch een dagje ouder.” Groen hoopt dankzij sponsors een mooi bedrag bij elkaar te fietsen voor Make-A-Wish Nederland.

De wensdagen die de stichting organiseert geven ernstig zieke kinderen de kracht om kind te zijn in plaats van patient. Kinderen zien hun stoutste dromen werkelijkheid worden: een dag astronaut zijn, een nummer opnemen met een beroemde rapper, dansen in een echte balletvoorstelling of een tekenfilm opnemen, Make-A-Wish maakt het mogelijk. “We hebben voor dit doel gekozen omdat we weten dat het verwezenlijken van een droom een wereld van verschil betekenen, niet alleen op de dag zelf, maar ook in de periode erna,” aldus dochter Wendy.

Bernhard Groen is momenteel hard aan het trainen om in optimale conditie te komen voor de lange fietstocht. Hij zal na het volbrengen van de Camino de Santiago nog verder fietsen tot Almachar, nabij Malaga. Dochter Wendy: “We hopen dat zoveel mogelijk mensen mijn vader willen sponsoren. Het zou natuurlijk wel heel mooi zijn als we een geweldig bedrag bij elkaar brengen voor Make-A-Wish.”

Zijn tocht is te volgen op; http://on-the-road-again2011.reismee.nl/profiel/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOOT VOOR DE REDACTIE

Meer informatie:

Make-A-Wish® Nederland Nicole Velthuis: 06-50521505, media.makeawish.mn@gmail.com

www.makeawishnederland.nl

Voor sponsors:

Bankrekeningnummer 36.60.21.222 Rabobank

ING-rekeningnummer 25.333

o.v.v. Make-A-Wish/actienummer 121145.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Make-A-Wish® Nederland heeft sinds de oprichting in 1989 ruim 4300 wensen vervuld. De stichting heeft in 2010 bijna 400 wensen vervuld. Make-A-Wish® Nederland maakt onderdeel uit van de Make-A-Wish Foundation® International, de grootste wensvervullende organisatie van de wereld, met het hoofdkantoor in Phoenix, USA.

lida twisterling

Hoi Bernhard ik vind het geweldig dat je dit weer gaat doen. En ook nog voor dat goede doel. Ik wens je heel veel succes, ik blijf je volgen hoor. groetjes lida en rob

Bert de Wit

Hallo Bernhard,ouwe reus kom ik zomaar ineens mijn oude vakantie vriend tegen op een site.
We hebben samen nog gefietst in Spanje, maar met die turbo-dijen van jou zal dit ritje volgens mij best lukken.Ik wens je veel sterkte en weinig lekke banden toe.
groetjes Bert de Wit