Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 1 t/m 3, totaal afgelegd 441km.

Zaterdag jl. om 5 uur is Bernhard zijn Camino van start gegaan!

Eemnes – Lier, 156km.

Het regende verschrikkelijk en er stond een erg harde tegen wind! De eerste dag was, zwaar, koud en nat.

Rond 2 uur kwam hij aan in Lier België, waar wij (het gehele gezin) op hem stonden te wachten! Het moest een verassing zijn maar die had hij 2 weken geleden al door, Zo jammer!

We hebben gezellig met elkaar een terrasje gepakt en een eerste stempel gehaald voor op zijn pelgrimspas Daarna zijn we heerlijk gaan eten. Daarna gezamenlijk naar zijn hotel gelopen en toen nogmaals afscheid van elkaar genomen. Dit keer voor echt. We riepen nog voor de gein, we staan morgen ook in Tournai (Doornik)

Wij zijn toen ook terug gegaan naar het hotel en Bernhard had nog een wasje gedaan en is toen ook gaan slapen.

Lier – Tournai, 128 km.

Na onrustige nacht is Bernhard weer rond 5 uur vertrokken. Wederom had hij heel veel regen en een sterke tegen wind. Hij kwam bekaf aan bij het hotel en schreef in zijn SMSje; Het wrakhout is Tournai binnen gespoeld!

Bij het hotel kon hij nog een half uur wachten in zijn natte kloffie voordat hij een kamer kreeg, daarna een welverdiende warme douche!

Hij is daarna gaan eten en is toen lekker vroeg op bed gaan liggen.

Tounai – Noyon, 157 km.

Hij was vandaag vroeg wakker, rond 4 uur maar is nog even blijven liggen, om 5 uur heeft hij thee gezet en ontbeten. Om half 6 zat hij op de fiets en kwam zonder problemen de stad uit. De etappe van vandaag was zwaar met veel klimmen en dalen en voor hij het wist liet hij de slechte Belgische wegen achter zich en kon genieten van het Franse wegdek!

Het weer was goed, 26/27 graden, droog maar wel veel wind, weer tegen!

Op zo’n 10 km. Voor Noyon heeft hij een stukje afgesneden, een drukke N-weg Noyon kruist hier de Jacobsroute. Hij heeft dus een stukje gesmokkeld maar na deze 3 zware dagen zal St. Jacob hem dat vast vergeven!

Hij kwam helemaal kapot aan en heeft ingecheckt in Hotel Le Cedric. Hij moest nog een stempel halen en zou weer vroeg naar bed gaan!

Morgen weer met goede moed verder!

Jan Heek

Chapeau Bernhard! Heel veel succes gewenst. Ik ben afgelopen vrijdag na 5000 km motortrip (Italië, Sicilië, Sardinië en Corsica) weer heelhuids terug. groetjes van je neef Jan.

Angelina Slade-Heerens

Zet hem op Bernhard. Na al die regen, kou en wind kan het alleen maar beter worden. Je zult opnieuw genieten van en lijden vanwege je kracht tour. Howard en ik denken aan je en wensen je succes.

hub

Bernhard je zit op de verkeerde route man, je moet langs oude wegen fietsen, heb je tenminste altijd mooi weer haha. Herkenbaar zowel de route als de regen alhoewel Marlou en ik al eens genoten hebben van 11 dagen regen op rij. Ik ga voor je duimen.

Howard

Well done Bernhard,you doing well.Remember the sun ,,,it is here in Spain waiting for you. like us.... and a cold BEER.................safe traveling

hub

Dat gaat wel erg snel. Goed getraind op pad gegaan. Ik moet zeggen als ik al die plaatsen voorbij hoor komen dan heb ik toch een heimwee.............
Hey Bernhard pas wel even op met die maaltijden onder de warme kraan........ De schijt ligt op de loer en dat kost toch een kracht. Ben benieuwd naar de volgende dagen. gr Hub