Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 14, St. Domingo de la Calzada - Fromista, 139 km.

Dag 14, Sto-Domingo de la Calzada – Fromista, 139 km.

Onder luid getrompetter, de mensen hielden schielijk een zakdoek voor hun neus en de mussen vielen hoestend uit de lucht, ben ik Fromista binnen gereden, 139km. SMSje van 15.36 uur

Vanmorgen ging hij met enige bezorgdheid op pad, ze zijn druk bezig met de N120 een grote weg, en hij vroeg zich af of deze wel open was! Gelukkig was deze bezorgdheid ongegrond en kon hij lekker op pad!

Echter had hij een ander probleem, de wind… de ijskoude tegenwind die hem tot op het bot heeft gegrepen. En deze tegenwind heeft hij nu al 2 weken lang!! Na 30 km, is hij even in een bushokje gaan zitten om even bij te komen en enigszins op te warmen. Hij had gister een broodje gekocht in Logrono met ei, dacht hij! Alleen bleek er op het broodje ook vis te zitten. Deze heeft hij geprobeerd op te eten maar hij is gestopt toen hij begon te kokken.. Jakkes! Hij moet toch echt eens beter gaan eten!!!

Daarna is hij verder gefietst richting Burgos, voor Burgos is er nog een pittige klim van 117 mtr. Net voor deze klim kon hij nog een kopje thee scoren en een tortilla eten. Hij is verder zonder problemen omhoog gekomen. Hierna volgde er een lange afdaling, zoals hij die graag heeft!

In Burgos aangekomen werd het gelukkig wat warmer en heeft hij een kaartje voor Kevin gekocht en gepost.

Na Burgos heeft hij de Meseta bereikt, dit is een glooiend landschap met klimmen en dalingen, hij vind dit een leuk stuk om te rijden. Hij heeft nog ergens een kopje thee gedronken en Tortilla gegeten en daarna voelde hij zich een stuk opknappen en sterker! De Tortilla deed zijn werk!

Hij had toen nog 25 km. Te gaan en dat ging door de tortilla een stuk beter! Binnen een uur was hij in Fromista. Hij wilde eigenlijk in zijn “oude”hotel gaan inchecken maar hij zag dat het restaurant waar hij ging eten ook kamers had. Dus hij vroeg naar een kamer en vroeg hoe laat hij morgen ochtend weer kon vertrekken. Mevrouw zei 7 uur, nee zei Bernhard, 8 uur dan?? Nee, dan ga ik wel naar het andere hotel, ik wil 6 uur weg! Hij kreeg meteen een grote kamer waar zijn fiets op de kamer kon.

Hij heeft zijn was gedaan en is vandaag weg gebleven van de kant en klaar maaltijden, hij vertelde dat hij al 2 dagen aan de diaree is. HUB!!! Hahaha… Dit was al voorspelt!!

Maar goed we hopen dat het snel over gaat en dat de wind uit het oosten gaat blazen!

Morgen weer verder!

Bibi

Het is wel even afzien he Bernard. Hou goede moed.
Ik eet intussen wel heerlijk met de hele familie van de sla uit jouw tuin, die jezelf nu niet opeet. Zo denken we extra aan je.

Hub

Wendy is pap op jacht naar een record.
Wat gaat die snel zeg! Zeg hem dat wij misschien in september even voorbij komen fietsen en doe hem de hartelijke groeten.