Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 21 Torre de Moncorvo, 97 km Portugal

Dag 21 Torre de Moncorvo, 97 km.

Mijn bruine onderdanen brachten me moeiteloos naar Torre de Moncorvo, ik hoorde ze wel tegen elkaar smoezen, gaat die Koninklijke kwal in het zadel ook nog wat doen? Ik zei heel hautain ik heb de geldbuidel boys!! 97 km, weer 38 graden, bier 6 graden SMSje van 13.07

Vanmorgen om 6 uur Spaanse tijd/ 5 uur Portugese tijd, is Bernhard weer op zijn carbon Ros gestapt en kon meteen beginnen aan een klim van 12 km. Met een temperatuur van 12 graden. Het was heerlijk voor hem in alle eenzaamheid, iedereen lag nog lekker op 1 oor!

Tegen de tijd dat hij aan de afdaling begon kwam de zon op en kon hij genieten van een prachtige zonsopgang. Hij kon niet omschrijven, het zien, het ruiken, voelen en emoties wat het met hem doet, dit krijgt hij niet uit zijn pen.. Een uitdaging voor de lezer!?

Hij was van plan om in Barca d’Alva te eindigen vandaag maar zou die beslissing pas nemen in Torre de Moncorvo omdat hij niet wist hoe hij zich zou voelen bij aankomst in Moncorvo.

De eerste 50 km. Tot aan Villa Mirabella waren nog lekker koel, daarna begon de temperatuur op te lopen. Zijn maag begon tegen hem te schelden en dat kon hij natuurlijk niet hebben dus hij is hier even gestopt voor een lunch en een kopje thee bij een hele chagrijnige bar mevrouw. Hij was dus ook weer snel op pad! In de bergen was het verder best wel druk ze waren met de weg bezig en op een gegeven moment zat hij helemaal onder de teer spatten.

Hierna volgde een klim van 9 km. Naar Vila Flor. De klim was niet moeilijk maar wel constant 5 a 6 km. In de aanloop naar deze klim zie je in de verte de berg met daarop een klein wit kerkje. Hij kon goed zien hoever hij nog had te gaan.

Onderweg heeft hij nog ergens thee gedronken en is toen begonnen aan zijn laatste klim een klim van 7 km. Maar het was goed te doen!

In Torre de Moncorvo heeft Bernhard besloten dat het onverstandig zou zijn om door te fietsen naar Barca d’Alva en heeft er een punt achter gezet voor vandaag. In het hotel/restaurant werd hij meteen weer herkend door de eigenaresse, die ook goed Engels spreekt en hij kreeg een zeer warm welkom!

Hij heeft ook heerlijk gegeten van de Menu del Dia voor € 8,-- Met een voorafje van Groentensoep, het hoofdgerecht bestond uit aardappels, groenten en 3 speklapjes. Hij heeft genoten! Het leek op een maaltijd van thuis!

Helaas heeft hij nu wel weer migraine, dit heeft hij gelukkig niet tijdens het fietsen maar krijgt het zodra hij gaat rusten. Niets aan te doen.. Hij heeft natuurlijk wel medicijnen/pillen maar die werken niet zo goed als de zetpillen. Deze kan hij vanwege de hitte niet mee nemen.

Morgen is hij weer in Spanje

Dit was weer een spannend verhaal van Dikkie Dik, tot de volgende keer! :-)

Sonja Brouwer

Ha die Bernard! Geweldig dat je deze fietstocht weer hebt ondernomen. Petje af hoor!! Doe het je niet na! Nog een klein stukje en je bent er weer en zie je je gezin weer! Geniet er nog van en een fijne vakantie verder! Groetjes Sonja en Ton Brouwer uit Hilversum

lida

Hoi Bernhard ik hoop dat het mee valt met je ribben. Want dat is vervelend als je er last van heb. ik wens je nog n goede reis de laatste dagen. groetjes je nicht lida