Bernhard is on the road again.reismee.nl

Dag 17, sahagun, 131km

Sms van 14.55 uur: Heb ik eindelijk de moed gevonden je een oneerbaar voorstel te doen Truus zit ik in Sahagun en jij in NL shit happend 131km

Nou al die extra voeding helpt!! Moeders krijgt alweer oneerbare voorstellen! ????????

Vanmorgen om 6 uur vertrokken en hij kreeg meteen een lange helling van 2/3 km. Het was koud maar hij voelde zich beren sterk! Als een jonge god! De jonge Bernhard van vroeger was weer ontwaakt.

Verder was het koud! Hij had zijn windjack niet aan, dus extra brrrrr... De route ging vandaag ook over een stuk van de wandelroute wat niet geasfalteerd is dus een stukje hobbelen. Hierna wist hij dat er truckers café was, hier heeft hij thee gedronken en een broodje gegeten en daarna zijn Jack aangetrokken, en weer door! Hij had een broodje extra laten inpakken voor onderweg. Hij wordt langzaam aan verstandiger!

Een stukje verderop was een weg versperring maar hij had geen zin om om te rijden dus hij is doorgegaan, het ging een heel eind goed maar daarna waren toch echt de werkzaamheden, hij heeft hier zo'n 300 mtr met zijn fietsje aan de hand door het puin moeten baggeren!

Hierna ging hij weer als een speer, vandaag heeft echt goed gereden en hij voelde zich weer een oude jonge god! Hij had de wind ook in de rug, het ging helemaal top! Zo zie je maar, alles gaat op en af! letterlijk... De route ook!

Hij kwam nog een Duitse meneer tegen uit Osnabrück, die telkens een stuk camino rijdt. Bij de sluisjes, zie de foto! Kwam hij hem weer tegen, hij bood hem nog een half broodje aan, de Duitse meneer wilde liever zijn eigen droog brood! Ook goed.. ????

In Fromista heeft hij een café col Leche con hielo gedronken bij een wulpse bar juffrouw, het type, roze buurt uit Amsterdam, daarna weer verder de Duitse meneer haalde hij later weer in volle vaart in!

Onderweg kwam hij een bordje Santiago nog 514km tegen! Hij loopt altijd te klagen, dat hij oud wordt en aftakelt maar hij loopt nog steeds gelijk met de voorgaande jaren! Ook het niet of slecht eten, wat hem zwakker maakt is een terug kerend ritueel! Zo typisch! ???? gelukkig heeft hij dat nu zelf ook door!

Maar goed eindelijk was het einddoel inzicht en zag hij boven op een berg een gebouw staan, hopende dat het een hotel zou zijn! Aangekomen was het inderdaad een super de luxe hotel, en hij dacht, fuck it! Deze neem ik, ongeacht de kosten!! Die bleken enorm mee te vallen!! 35 euro! De arme pelgrim weigerde zijn paspoort te geven voordat hij een biertje gedronken had, dus daar stond meneer met een halve liter aan de balie! Daarna heeft de tapas bar leeg gegeten al zagen ze er ranzig uit! Morgen aan de race denk ik! Net kregen we ook een berichtje dat het avond eten niet te vreten was! Dus daar bezuinigd het super de luxe hotel op!!

Zo lekker slapen en morgen al racend de bergen weer in! Ik voorspel weer een ranzig verhaal morgen!!